Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Co o kandidátech prozrazuje písmo, které si vybrali na své billboardy? A může jim pomoci vyhrát volby?

Nejde jen o to, co na billboard napsat, ale i jak. Ilustrační foto: Adobe Stock
Nejde jen o to, co na billboard napsat, ale i jak. Ilustrační foto: Adobe Stock

Analýza odbornice na souvislosti mezi typografií a marketingem: Písmo je prvek volební kampaně, který na vás vyskakuje prakticky všude a stále. Na billboardech, na vizuálech sociálních sítí, na webech. Představte si třeba propisovačku s heslem kandidáta, v černobílé verzi. Podle čeho můžete dát na první pohled vědět, o koho se jedná? Barvy nemůžete použít, fotografii také ne. Zbývá vám pouze jediné – písmo.

To, jaké písmo zvolí kandidát či politická strana, o nich může prozradit přinejmenším tolik co jako slova. Rozeberme si to v případě Petra Pavla a Andreje Babiše.

Oba používají dvě výrazná písma (Babišův tým je doplňuje o neutrální font pro text, který nehodnotíme). Pavel a jeho spolupracovníci vybrali písmo Hrot pro nadpisy a Novina pro běžný text. Nadpisy na Babišových propagačních materiálech jsou psány písmem IvyMode, běžný text pak využívá Luxus Brut.

Při hodnocení písma existuje

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Názor

Volby prezidenta ČR

Komentáře

V tomto okamžiku nejčtenější