Co o kandidátech prozrazuje písmo, které si vybrali na své billboardy? A může jim pomoci vyhrát volby?

Analýza odbornice na souvislosti mezi typografií a marketingem: Písmo je prvek volební kampaně, který na vás vyskakuje prakticky všude a stále. Na billboardech, na vizuálech sociálních sítí, na webech. Představte si třeba propisovačku s heslem kandidáta, v černobílé verzi. Podle čeho můžete dát na první pohled vědět, o koho se jedná? Barvy nemůžete použít, fotografii také ne. Zbývá vám pouze jediné – písmo.
To, jaké písmo zvolí kandidát či politická strana, o nich může prozradit přinejmenším tolik co jako slova. Rozeberme si to v případě Petra Pavla a Andreje Babiše.
Oba používají dvě výrazná písma (Babišův tým je doplňuje o neutrální font pro text, který nehodnotíme). Pavel a jeho spolupracovníci vybrali písmo Hrot pro nadpisy a Novina pro běžný text. Nadpisy na Babišových propagačních materiálech jsou psány písmem IvyMode, běžný text pak využívá Luxus Brut.
Při hodnocení písma existuje