Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Slávy dcery: čtyři sestry jako terč humoristického útoku jednoho slavného otce

Vanda Hybnerová a Luboš Veselý v inscenaci Slávy dcery. Foto: La Fabrika
Vanda Hybnerová a Luboš Veselý v inscenaci Slávy dcery. Foto: La Fabrika

V holešovickém divadle La Fabrika měla v půli ledna premiéru inscenace nové hry Natálie Kocábové Slávy dcery. Dcera slavného otce napsala hořkou komedii, v níž se zabývá komplikovanými vztahy mezi otcem, který je světově úspěšným umělcem, a jeho čtyřmi dcerami.

Téma je zdůrazněno i tím, že se na inscenaci podílejí herečky, které se s podobnou situací nepochybně musely samy vyrovnávat: jmenovitě Anna Polívková a Vanda Hybnerová (ta je podepsána i pod režií inscenace). Další dvě sestry hrají Barbora Lukešová a Marie Štípková, v roli jejich otce se představil Luboš Veselý.

Ve stínu moudrého klauna

Natálie Kocábová nepíše nijak zvlášť autobiograficky (alespoň to není zřejmé na první pohled), postava otce, mima obdařeného výmluvným jménem Sláva Max, však dost nápadně připomíná Bolka Polívku. Nejen ikonickým červeným nosem na gumičce, který se v inscenaci objevuje jako svého druhu vizuální refrén, ale třeba i tím, že měl každou z dcer s jinou matkou.

Vzhledem k tomu, že úspěšným mimem byl také Polívkův vrstevník Boris Hybner, lze odhadnout, že leccos ve hře bude mířit také tímto směrem, zde však jsou

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Divadlo

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější