The Last of Us. Poslední a přece první. Hit pro PlayStation se dostal tam, kam žádná jiná hra

Jsou filmové a seriálové adaptace her prokleté? Rekordní rok 2022, pozvánka mezi quality TV či smělé plány (nejen) společnosti Sony a značky PlayStation s novým seriálem HBO Max The Last of Us naznačují spíše opak.
Je pořád snazší a snazší podlehnout dojmu, že v popkultuře a zábavním průmyslu všechno už bylo a teď už se bude historie jenom opakovat. Jinými slovy: že už nic nebude poprvé.
Není to pravda. Minimálně žijeme v časech bezprecedentních úspěchů pro filmové a seriálové adaptace videoher. Těm se dlouhodobě nedařilo. Ačkoliv samotný herní průmysl celosvětově i v tuzemsku setrvale roste, neschopnost prodat hry divákům, stejně jako se to povedlo s komiksy, donedávna hraničila až s kletbou.
Ostatně o kletbě fanoušci, tvůrci i novináři často mluvili, a to už někdy od roku 2001, kdy měl premiéru film Final Fantasy: Esence života. První počítačově animovaný fotorealistický snímek byl tehdy s rozpočtem 137 milionů dolarů nejdražší adaptací videohry a nakonec bohužel i velkým propadákem.
Nízké tržby a mizerné recenze provázely většinu dalších pokusů převést interaktivní zábavu na neinteraktivní. Až přišel