Česko hledá dramatika, Babyboom ho nespasí. Komplikované porody v pražském Činoherním klubu
Ondřej Sokol nastudoval v pražském Činoherním klubu hru Babyboom slovenské autorky Zuzy Ferenczové. V Babyboomu se hodně mluví, nadšeně a otráveně, naivně a cynicky, smířlivě i agresivně, dojde na hádky, strkanice, a dokonce i pár souloží.
Pražský Činoherní klub v posledních letech vcelku pravidelně střídá návraty k osvědčené klasice s českými premiérami divadelních textů současných autorů.
Taková dramaturgie odpovídá tomu, jak se Ve Smečkách profilují prakticky po celou svou existenci. Ovšem s jedním nápadným deficitem: už hodně dlouho zde nebyla k vidění žádná nová hra domácí provenience.
A co víc – v aktuálním repertoáru Činoherního klubu se momentálně nachází pouze jeden jediný český text (poněkud pamětnické Podivné odpoledne Dr. Zvonka Burkeho).
Poslední premiéra roku 2022 tento stav alespoň částečně napravila, i když ani tentokrát nedošlo na českého autora nebo na úplnou novinku. Ondřej Sokol nastudoval dvanáct let starou hru Babyboom slovenské autorky Zuzany Ferenczové.
Porodnice o Vánocích
Babyboom stojí na jednoduchém a přehledném půdorysu. V blíže neurčené porodnici se sejdou