Ta sladká možnost změnit dějiny: prozkoumejte vraždy raného novověku ve hře Pentiment
Fascinuje vás raný novověk? Ceníte velké mezigenerační romány? Filozofické diskuse o duši, rozumu a lidském odkazu? Hrozně vás zajímá, co si dala k večeři chudá rodina v Bavorsku na počátku šestnáctého století a jaká platila pravidla pro pohyb v lese? Nebo prostě máte rádi kvalitní umění? Pokud jste si odpověděli aspoň jednou ano, prosím, zastavte se. I když třeba nemáte rádi videohry, Pentiment by vás zajímat měl.
Historická a pseudohistorická témata jsou jeden z nejklasičtějších herních námětů. Od dnes velkolepých strategií (série Civilisation, Age of Empires, série Anno, velké strategie Paradox Interactive) a výpravné RPG (české Kingdom Come: Deliverance) přes akční dobrodružství (kde ční Assassin’s Creed a jeho pečlivě zaznamenaná dobová architektura) až po menší, intimnější příběhy (A Plague Tale: Innocence).
Jejich míra historické přesnosti je různá a vzhledem k tomu, kolik zasahují lidí, už mají i pozornost akademiků jako prostředek reflexe dějin. Jedna věc ale všechny výše zmíněné hry spojuje. Stále jde hlavně o