Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Lokomotivy pro RegioJet mají zpoždění. Jančura proto začal jednat s Číňany

Souprava Regiojetu tažená repasovanou lokomotivou projíždí stanicí Brandýs nad Orlicí. Foto: Josef Vostárek, ČTK
Souprava Regiojetu tažená repasovanou lokomotivou projíždí stanicí Brandýs nad Orlicí. Foto: Josef Vostárek, ČTK

Železniční dopravce RegioJet má podle svého šéfa Radima Jančury problémy s výrobcem lokomotiv Alstom. Zahájil proto jednání s čínským železničním gigantem, který ale v Česku již jednou pohořel.

RegioJet řeší problémy s obnovou svého vozového parku. Společnost před lety vsadila na lokomotivy výrobce Bombardier (společnost je nyní součástí konsorcia Alstom), konkrétně model Traxx MS3. Díky desítkám objednávek měla společnost mít nejmodernější flotilu v Česku.

Obměna repasovaných lokomotiv z devadesátých let se ale výrazně zpožďuje, řekl v rozhovoru pro Deník N majitel společnosti RegioJet Radim Jančura.

„Lokomotivy objednané máme, pereme se ale s nesolidností společnosti Alstom,“ uvedl Jančura. Společnost má nyní objednaných patnáct strojů a zvažovala podání další objednávky, k tomu ale nedošlo. „Dodávky mají obrovské zpoždění a nevidíme vůli cokoliv změnit,“ dodal.

Deník N oslovil české zastoupení společnosti Alstom, to však do uzávěrky textu neodpovědělo. Se zpožděním společnost dodala vlaky také třeba do Nizozemska. Důvodem byly dopady koronavirové pandemie.

RegioJet nicméně s novými lokomotivami počítal, podle Jančury proto společnost jedná s dalším dodavatelem. „Zatím to vypadá, že ve spolupráci s 

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Podnikání

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější