Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Předvánoční trh s dětskými knihami: ceny i náklady stoupají, přesto se teď nakupují nejvíc za celý rok

Hit dětských knihovniček celého světa: knihy Davida Williamse. Foto: Argo
Hit dětských knihovniček celého světa: knihy Davida Williamse. Foto: Argo

Harry Potter, malý poseroutka a cokoliv od Davida Walliamse. Český trh s dětskými knihami má své jasné favority. Ceny dětských knih kvůli inflaci meziročně stouply o desítky procent. Přesto se knihy dál prodávají – a právě teď nejvíc za celý rok.

Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

K nejúspěšnějším dětským knihám v Česku patří tituly od britského spisovatele, komika a herce Davida Walliamse. „Walliams je v České republice v současnosti jednoznačně nejprodávanější autor dětských knih,“ potvrzuje Alena Pokorná z Arga, které Walliamsovy knihy v Česku vydává.

Argo letos Walliamsovi vydalo česky Operaci Banány, odehrávající se v roce 1940, v době letecké bitvy o Británii, a na listopad ještě chystá Nejhorší rodiče na světě.

Dětské knihy se v Česku vydávají v různorodých nákladech, od stovek kusů po zmíněné prodeje knih Davida Walliamse, které se prodávají po desítkách tisíc. První a zatím nejúspěšnější Walliamsovy knihy Babička drsňačka se u nás prodalo téměř 100 000 výtisků.

Speciál o dětských knihách zahrnuje čtyři texty:

Jak se letos dařilo trhu s dětskými knihami a jaké byly hity nakladatelů?

Jaké letošní dětské knihy jsou nejlepší podle blogerky specializující se na dětskou literaturu?

Jaké knihy z aktuální nabídky doporučují nakladatelé jako své potenciální hity Vánoc?

A co doporučují samy děti ve svých dětských recenzích?

Desetitisícové náklady Harryho Pottera

Prodejům Albatrosu i letos dominoval Harry Potter. 25 let po vydání prvního dílu Harry Potter a Kámen mudrců dorůstají další a další generace čtenářů knih o malém čarodějovi a ač J. K. Rowlingová už celou sérii ukončila, vždy se najde nějaký čerstvý dodatek či nové výpravné vydání, které se prodává stejně dobře jako cokoliv se značkou Harryho Pottera na trhu.

„Potterovská série v předchozích dvou letech zažila velkou renesanci zájmu čtenářů a ten letos neopadá,“ říká Josef Žák, ředitel obchodu a marketingu z Albatros Media. Podle Evy Karasové z Albatrosu se potterovské tituly vydávají a prodávají v nákladech

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Dětské knihy

Literatura

Rodina

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější